ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ

Mάγεψαν...
Ασύρματος Ποταμού Κέρκυρας, Σάββατο 19 Αυγούστου 2000

Οι Κορε(άτικοι) Υδρο(βιότοποι): Καραμπάτζος, Κωνσταντίνος, Παντελής

«ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΟΡΕ. ΥΔΡΟ.», «STOP! ΚΟΡΕ. ΥΔΡΟ. LIVE» έγραφαν οι πινακίδες στο δρόμο του Ασύρματου. «ΚΟΡΕ. ΥΔΡΟ. - CONCERTO A CEMENTO» έγραφε η αφίσσα στο πορτόνι του αγροκτήματος Δημητριάδη.

Το ενθουσιώδες κοινόΌλοι όσοι περίμενα να δω ήταν εκεί: Ο Θανάσης Δανίλης με την κάμερα, ο Χάρης ο Χριστόπουλος σε ρόλο security, ο Κώστας Περδικομάτης και η Αλεξάνδρα Δημητριάδη στην υποδοχή, ο Γεράσιμος Καββαδίας και ο Σπύρος Καταγής από το πρωί, τα ποτά 3ης ποιότητας από το «ιταλικό»... Σιγά-σιγά άρχισαν να καταφτάνουν και οι πρώτοι (γνωστοί και άγνωστοι) φίλοι του συγκροτήματος. Ο Γιάννης ο Κρητικός, επίσημος προσκεκλημένος και από τους πρώτους που έφτασαν, έπιασε μια θέση στη γωνία, σαν να αρνoύνταν να αντικρίσει τη σκηνή (ή καλύτερα αυτούς που σε λίγο θα έβγαιναν σ' αυτήν...). Στις 20:45 ο ακάλυπτος χώρος κάτω απ' το σπίτι είχε πια γεμίσει ασφυκτικά. Μέσα στο πλήθος, που δεν έβλεπε την ώρα για την εμφάνιση του συγκροτήματος, κατάφερα να διακρίνω τα φοβισμένα μάτια του Σπύρου Κουρή. «Τους τίμησε...», σκέφτηκα.

Στις 21:00 ακριβώς η σκηνή φωτίστηκε και μέσα στις επευφημίες του κοινού ακούστηκαν από τα μεγάφωνα οι πρώτοι ήχοι του «Πήρε-Πήρε, Βάλε-Βάλε»! «Αυτοί οι άνθρωποι ζουν για να μας αιφνιδιάζουν...», σκέφτηκα. Γρήγορα τους ήχους αυτούς διαδέχτηκαν οι πρώτες νότες του «Έφυγες Νωρίς» από την κιθάρα του Καραμπάτζου, που έκανε πρώτος την εμφάνισή του στη σκηνή ακολουθούμενος από τον Κων/νο και τελευταίο τον Παντελή, που έδωσε και το «αρπιστικό» έναυσμα για τη σύνδεση με το «Μη Φεύγεις». Η μεγάλη στιγμή είχε έρθει! Η πρώτη ζωντανή εμφάνιση των Κόρε. Ύδρο. από την αξέχαστη εκείνη καλοκαιρινή βραδιά του '98 στο Μπρουζάδο ήταν πλέον γεγονός!

Οι Κορε(σμένοι) Υδρο(γονάνθρακες): Καραμπάτζος, Σπύρος, Κωνσταντίνος, ΠαντελήςΤην τιμητική του είχε, όπως θα περίμενε κανείς, ο τελευταίος δίσκος του συγκροτήματος, «Εξήντα Άννες Για Μια Στέλλα», από τον οποίο ακούστηκαν 6 τραγούδια, το ένα από τα οποία μάλιστα («Έφυγες Νωρίς») δύο φορές, μία ως εισαγωγή και μία στη μέση περίπου του set ως αποχαιρετισμός στην πρόωρη(;) αποχώρηση του Σπύρου Καταγή, που μάλιστα βγήκε στη σκηνή, για να το ερμηνεύσει, και παρέμεινε για 7 ακόμη τραγούδια, μεταξύ των οποίων μια αφηνιασμένη εκτέλεση του «V.H.F.» (Το ηρωικό '95 ξαναχτυπά!) και ένα μοναδικό ντουέτο με τον Παντελή στο «Τραβέλι», ένα τραγούδι που ομολογουμένως κανείς δεν περίμενε ν' ακούσει. Ξεχωριστή ήταν και η εμφάνιση στη σκηνή του κιθαρίστα και συν-συνθέτη των «Η Μάρθα Είναι Νεκρή (Μες Στη Ζωή Της)» και «Αυτήν Εγώ Ήθελα» Γεράσιμου Καββαδία, για την εκτέλεση των δύο αυτών τραγουδιών. Στο set παρουσιάστηκαν και 4 ολοκαινούρια, ακυκλοφόρητα τραγούδια-εκπλήξεις των Κόρε. Ύδρο. («Αν Νομίζεις Ότι Αδικήθηκες», «Όταν Όλα Φεύγουν Νωρίς», «Να Το Βούλωνε (Ένα Τραγούδι Για Το Καλοκαίρι)» και «Ο Θάνατος Έρχεται Πάντα Το Πρωί»), χαρακτηριστικά της στροφής του συγκροτήματος σε πιο ορθόδοξες και πολύπλοκες συνθέσεις με ατμοσφαιρική χροιά και πολλά πλήκτρα (κυρίως πιάνο), καθώς και δύο τραγούδια από την πολυαναμενόμενη για το φθινόπωρο κυκλοφορία του group «To Κερασάκι Που Ξεχείλισε Το Ποτήρι», το συγκλονιστικό «1,000,000 Χειμώνες» και το πιασάρικο «Καλό Θάνατο», την τελευταία κατάθεση του Καταγή ως μέλους του συγκροτήματος, που μάλιστα ερμήνευσε (συμβολικά;) μόνος του, μόνο με τη συνοδεία του Κων/νου στα ντραμς. Δεν έλειψαν, βέβαια, και - χορταστικές είναι η αλήθεια - δόσεις από παλιότερες κυκλοφορίες του συγκροτήματος (Δέκα Χρόνια Στη Φυλάκα, Μαζούτ, Πίτμπουλ, Άδικος Κόπος, Οδυσσέα).

Τo συγκλονιστικότερο, πάντως, κομμάτι της ζωντανής αυτής εμφάνισης ήταν το encore, που ξεκίνησε με το θρυλικό bontempi (ήχος κατατεθείς για το συγκρότημα) σε πρώτο πλάνο για μια διασκεδαστική, όπως φάνηκε από τις αντιδράσεις του κοινού, εκτέλεση του «Ντάβανος», ενός τραγουδιού που κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές των φίλων του group, ακολουθούμενη από μια αναπάντεχη κορεϋδρική εκδοχή στο "Like Α Ηurricane" του Neil Young (με τους στίχους μεταφρασμένους στα ελληνικά, ως «Σαν Κυκλώνας»), που ήταν και η μοναδική διασκευή της βραδιάς - κι αυτά να τα βλέπουν κάποιοι και να πηγαίνουν σπίτι τους χωρίς πολλά λόγια… - και μια πραγματικά συγκλονιστική εκτέλεση χωρίς παύση των «Στο Αεροπλάνο» - με τον Καραμπάτζο να δίνει ρέστα κυριολεκτικά - και «Κουμμουνιστικό Μπάνιο» (σίγουρα το πιο συγκινητικό και αυτοβιογραφικό τραγούδι τους), με τον Παντελή να «κλαίει» με τη συνοδεία του οργάνου του και τον Κων/νο να δημιουργεί ένα μοναδικό ατμοσφαιρικό ηχοτοπίο παραβιάζοντας κάθε κανόνα συμβατικής χρήσης των κρουστών.

«Είναι κάτι στον αέρα που με κάνει να σωπαίνω / Αυτές τις μέρες που ο κόσμος με ρωτά τι περιμένω»... Μια μαγευτική βραδιά - από τις σπάνιες είναι η αλήθεια που μας προσφέρει το συγκρότημα - είχε μόλις τελειώσει. Οι Κόρε. Ύδρο. είχαν για μια ακόμη φορά δικαιώσει τη φήμη τους ως «βασιλιάδες του κερκυραϊκού underground», αν βέβαια υπάρχει κάτι τέτοιο. Οι μόνοι που δεν έμειναν ικανοποιημένοι ήταν οι επικριτές του συγκροτήματος και η αστυνομία, που δυστυχώς για όλους ήρθε πολύ αργά...

Terence Flipp

 

Η πλήρης λίστα των τραγουδιών που ακούστηκαν είναι:Το χειρόγραφο playlist

- ΕΦΥΓΕΣ ΝΩΡΙΣ (ορχηστρική εκτέλεση)
- ΜΗ ΦΕΥΓΕΙΣ
- ΠΑΙΔΙΑ
- ΟΤΑΝ ΟΛΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΝΩΡΙΣ
- ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΑΔΙΚΗΘΗΚΕΣ
- H ΜΑΡΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ (ΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ)
- ΑΥΤΗΝ ΕΓΩ ΗΘΕΛΑ
- ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΝΕ (ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ)
- ΕΦΥΓΕΣ ΝΩΡΙΣ
- ΕΝΑΕΡΙΟ ΜΠΟΫΚΟΤΑΡΙΣΜΑ
- V.H.F.
- POUR L' ESCLAVAGE
- ΙΘΑΚΗ
- ΚΑΛΟ ΘΑΝΑΤΟ
- ΟΧΙ ΛΥΣΣΕΣ
- ΤΡΑΒΕΛΙ
- Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΡΩΙ
- 1,ΟΟΟ,ΟΟΟ ΧΕΙΜΩΝΕΣ

- ΝΤΑΒΑΝΟΣ
- ΣΑΝ ΚΥΚΛΩΝΑΣ [Neil Young - Like A Hurricane]
- ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
- ΚΟΥΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΜΠΑΝΙΟ